პროექტის გეგმა
პროექტის
სახელწოდება
|
გრიგოლ ხანძთელი ტაო-კლარჯეთში ( „გზა უდაბნოზე“)
|
პროექტის
მთავარი იდეა
|
VIII-IX საუკუნეების საქართველოს ისტორიის
გახსენება და ტაო-კლარჯეთში აგებული ისტორიულ-არქიტექტურული ძეგლების გაცნობა
|
პროექტის
აქტუალობა
|
საქართველოს დაკარგულ ტერიტორიებზე ქართული ეკლესია-მონასტრების
შესახებ ინფორმაციის მოძიება; გრიგოლ ხანძთელის როლი უდიდესი ეროვნული მისიის შესრულებაში;
მოსწავლეები
დაფიქრდებიან შენების ეროვნულ-ისტორიულ მნიშვნელობაზე.
|
პროექტის
მიზნები
|
1. მოსწავლეებს განუვითარდებათ კვლევა-ძიების, ანალიზის,
სინთეზის უნარები და სოციალური უნარ-ჩვევები;
2. მოსწავლეები შეისწავლიან გრიგოლ ხანძთელის მოღვაწეობას
ტაო-კლარჯეთის ტერიტორიაზე;
3. მოსწავლეები გააანალიზებენ VIII-IX საუკუნეების
საქართველოს სოციალურ-პოლიტიკურ მდგომარეობას, ისაუბრებენ აშოტ კურაპალატის მოღვაწეობაზე,
შეაფასებენ მის ღვაწლს საქართველოს გაერთიანების საქმეში;
4. მოსწავლეები გაეცნობიან VIII-IX საუკუნეებში ტაო-კლარჯეთში აგებულ ისტორიულ ძეგლებს, რომლებიც მდებარეობს დღევანდელი
თურქეთის ტერიტორიაზე.
5.
|
მონაწილეთა ასაკი
|
X
კლასი
|
ვადები/ხანგრძლივობა
|
10 დღე
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
განივითარებენ დაკვერვების, მსჯელობის, ანალიზის უნარებს;
განუვითარდებათ შეფასების და სოციალური უნარ-ჩვევებიც;
ჩამოუყალიბდებათ ქვეყნისთვის საჭირო საქმის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულება;
მოსწავლეები შექმნიან სლაიდებს, ვიდეომასალებს, რუკას.
მოსწავლეები შექმნიან სლაიდებს, ვიდეომასალებს, რუკას, პრეზენტაციებს,
შეიქმნება ბლოგი.
|
პროექტისთვის
საჭირო ძირითადი რესურსები
|
პრ
ოექტორი , ინტერნეტიდან მოძიებული მასალები, რუკა, მოსწავლეების
მიერ შექმნილი სლაიდები.
|
პროექტის მსვლელობა
|
აქტ.1. სასწავლო პროექტის დაწყებამდე სამი-ოთხი დღით ადრე მოსწავლეებთან
ერთად ვირჩევთ თემას და საპროექტო იდეებზე მუშაობას.
აქტ.2. თემის შერჩევის შემდეგ ვამზადებთ ბუკლეტებს, ვუგზავნით დაინტერესებულ
პირებს თემის გაცნობის მიზნით და პროექტის მნიშვნელობაზე.
აქტ.3.წინასწარი ტესტების შედგენისა
და შეფასების შემდეგ გავიგებ რა იციან გრიგოლ ხანძთელისა და აშოტ კურაპალატის მოღვაწეობის
შესახებ.
აქტ.4.გავაკეთებ ფასილიტაციის
მიზნით პრეზენტაციას, მოსწავლეებს გავაცნობ მათ მიერ შესრულებულ სამუშაოებს მთელი
პროექტის მანძილზე.
აქტ.5 დავყოფთ ოთხ ჯგუფად და
გავანაწილებ დავალებებს:
ა) მოიძიონ ინფორმაცია მე-8-მე-9 საუკუნეების შესახებ;
ბ) გრიგოლ ხანძთელის და მისი ძმობის წევრების შესახებ ინფორმაციების მოძიება;
გ) მოიძიონ აშოტ კურაპალატის მოღვაწეობის შესახებ;
დ) გაეცნობიან და მოაგროვებენ ინფორმაციებს ტაო-კლარჯეთში არსებული ეკლესია-მონასტრების
შესახებ.
აქტ.6. მოსწავლეები მოიძიებენ რუკებს და შექმნიან სლაიდებს. გააკეთებენ
კედლის გაზეთებს.
|
საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი
|
ქართული.X.2
კამათის დროს მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო
ქცევის ეთიკური ნორმები.
ქართ.X.3
აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის
ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება.
ქართ.X.4
მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენების გაანალიზება და შეფასება
ისტორია X.1.მოსწავლეს
შეუძლია ანალიტიკური მსჯელობა ისტორიის ქრონოლოგიისა და პერიოდიზაციის საკითხებზე.
ისტ. X.4.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს და შეაფასოს ისტორიული მოვლენების განსხვავებული ინტერპრეტაციები.
ისტ. X.7.
მოსწავლეს შეუძლია ისტორიული კვლევის დაგეგმვა და ჩატარება.
|
პროექტის ხელმძღვანელი
მასწავლებლები:
|
ს. ტერუნაშვილი -ქართული ენა და ლიტერატურა
მ.ტერუნაშვილი-ისტორია
|
ხელმძღვანელების
ელ-ფოსტა:
|
|
პროექტის ვებ-გვერდი/ბლოგი
|
პროექტის შეფასების რუბრიკა
მოსწავლე
|
10-9
|
8-7
|
6-5
|
4-1
|
ჩართულია ეფექტურ კვლევაში
ინფორმაციის შეგროვების და კითხვებზე პასუხის გაცემის მიზნით
|
კვლევის უნარები განვითარებულია
შეგროვებული ინფორმაცია
რელევანტურია
|
კვლევის უნარები დამაკმაყოფილებელია
ინფორმაცია რელევანტურია
|
კვლევის უნარები სხვისი
დახმარებით
ვითარდება. ინფორმაცია
გარკვეულწილად
რელევანტურია
|
კვლევის უნარები შეზღუდულია
და ლაფსუსები ან ირელევანტური გაცნობიერებას ზღუდავს
|
ეფექტურად წარმოადგენს
კვლევას და პასუხს ,იყენებს დამხმარე საშუალებებს
|
პრეზენტაცია ძალიან ეფექტურია და გამოყენებული
მულტიმედიური საშუალებები აძლიერებს გადმოცემულ
ინფორმაციას
|
პრეზენტაცია წარმატებულია;
აშკარად ჩანს მოსწავლის ნამუშევარი; გამოყენებული
მულტიმედიური საშუალებები ხელს უწყობს ინფორმაციის გადმოცემას.
|
პრეზენტაციას დამატებითი მუშაობა სჭირდება; გამოყენებული
მულტიმედიური საშუალებები ხელს უწყობს ინფორმაციის გადმოცემას,
|
პრეზენტაცია არასრულია და შესაძლოა გამოყენებულმა
მულტიმედიურმა საშუალებებმა ხელი ვერ შეუწყოს ინფორმაციის უკეთ გადმოცემას.
|
ეფექტურად
მართავს მასალებს და ასრულებს
სამუშაოს . კარგად მუშაობს სხვებთან ერთად
|
ახდენს დროისა და მასალების
ორგანიზებას, აკმაყოფილებს პროექტების მნიშვნელოვან
მოთხოვნებს ,ეხმარება სხვებს ამჟღავნებს ლიდერის ყო თვისებებს , ხელს უწყობს თანასწორობას,
პასუხისმგებლობას იღებს
ჯგუფის მუშაობაზე.
|
როგორც წესი, ახდენს დროისა
და მასალების ორგანიზებას, აკმაყოფილებს პროექტის მნიშვნელოვანი მოთხოვნების უმეტესობას,
სხვებს ეხმარება, მონაწილეობს ჯგუფის მუშაობაში და შესაბამის პასუხისმგებლობასაც
იღებს.
|
ახდენს დროისა და მასალების
ორგანიზებას სხვისი დახმარებით, წახალისების საფუძველზე მცირე წვლილი შეაქვს ჯგუფის
მუშაობაში.
|
უჭირს მასალების და/ან
დროის მართვა, ძალიან პასიურად მონაწილეობს ჯგუფის მუშაობაში
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий